Handelsvilkår - MaxGaming.dk
MaxGaming loading..

Navigere

Handelsvilkår

Ved at placere en ordre accepterer kunden MaxGaming (MaxFPS AB) købsbetingelser og accepterer, at købet medfører et betalingsansvar.

Bestilling sker via hjemmesiden på internettet, da vi ikke har en fysisk butik. Kunder under 18 år skal have forældrenes tilladelse inden køb. En mindreårig, der bestiller uden forældrenes tilladelse, er ikke bundet til købet, men hæfter for omkostningerne til MaxGaming (MaxFPS AB). Forældrene er i sidste ende ansvarlige for mindreårige. Bestillinger foretaget uden samtykke fra en anden person anmeldes. Alle produkter, vi sælger, kan bruges i Sverige, og en manual er inkluderet, når produktet kræver det. Priserne i webshoppen og eventuelle tilbud er gyldige, så længe lager haves og indtil videre. Vi tager forbehold for eventuelle fejl og mangler. Disse købsbetingelser gælder, når svensk eller anden gældende lovgivning ikke foreskriver betingelser, der er i modstrid med disse.

Afbestillinger

Kunden har ret til at annullere en ordre, før den pakkes/sendes hos MaxGaming (MaxFPS AB). Når en ordre er sendt til pakning, efter at din ordre er placeret, er en annullering ikke mulig, og så er det at sende ordren tilbage via Åbent køb, der gælder.

Hvis du kontakter os, inden din ordre er udløbet, kan vi annullere/ændre din ordre. Annullering skal ske via e-mail til info@maxgaming.dk

Prisændringer

Vi forbeholder os ret til at ændre priser uden forudgående varsel, f.eks. i tilfælde af store ændringer i valutakurser. Lagerprodukter leveres altid til en bekræftet pris, og ændres prisen på et lagerprodukt mellem ordre og levering, så gælder den pris, der var, da ordren blev gennemført. For produkter, der ikke er på lager, gælder en ordrebekræftet pris med forbehold for prisjusteringer fra leverandøren eller andre omstændigheder.

Leveringstid

Bekræftede ordrer før kl. 17.00 på lagerførte produkter sendes normalt samme dag (gælder hverdage). Bestilte skærme og større ordrer har normalt en leveringstid på op til 1-3 arbejdsdage. Afvigelser fra ovenstående kan dog forekomme i tilfælde af højere arbejdsbelastning såsom Julehandel, Black Friday og lignende. Transport udføres ikke med en leveringstidsgaranti. Hvis vi ikke er i stand til at levere en vare inden for den lovede leveringstid, har kunden ret til at annullere sit køb og returnere sin vare til os i henhold til et åbent køb. Hvis kunden vælger dellevering, sendes varer, der er på lager, straks og varer på listen, så snart de kommer på lager. Der tilføjes ingen ekstra forsendelse eller andre gebyrer. Hvis det forventede restprodukt forventes at komme inden for ca. 3-5 dage, leveres ordren ikke, hvis det er en del af det resterende produkt på listen. Ved køb af ikke-lagerførte eller restprodukter kan information om maksimal leveringstid ikke gives, da dette er uden for vores kontrol.

Leveringsmetode

Levering sker til privatpersoner normalt via PostNord afhængigt af vægt og størrelse fra vores lager (leveringstid ved leveringspunkt: 7 dage). For forsendelser, der ikke bliver afhentede, opkræves en serviceafgift på 100DKK for administrationsomkostninger (dette kan variere for forskellige produkter denna og dette gebyr er i tillæg til dine forsendelsesomkostninger på din ordre).

Transportskader

Kontroller altid din vare ved afhentning hos Postnord. Hvis varerne forekommer beskadiget på grund af en defekt karton, skal du altid pakke den ud og kontrollere selve varen. I tilfælde af transportskadet produkt (fysisk skade på produktet) skal kunden straks kontakte logistikpartneren Postnord 70 70 70 30 og klage over varen inden for fem dage. Kontakt derefter MaxGaming via mail eller telefonnummer og indtast ordre-ID og PostNords pakkenummer, så vi er opmærksomme på dette.

Support

Hvis du finder ud af, at du har problemer som ikke at få dit produkt til at fungere eller lignende, tilbyder vi support i verdensklasse. Du kan nemt nå os via support@maxgaming.dk eller via telefon hvis du har problemer med dit produkt.

Vi prøver altid at hjælpe vores kunder med at løse de problemer, du har eller er stødt på.

Fejlrapportering

Skulle det vise sig, at du har problemer med dit produkt, har vi primært brug for en fejlrapportering, der viser/forklarer, hvilke problemer du har med din vare/produkt. Du sender fejlrapporten til os via e-mail på support@maxgaming.dk. Det er vigtigt at skrive så omfattende som muligt for at vi kan foretage en korrekt vurdering.

Vær opmærksom på, at garantier og krav ikke accepteres: Returvarer der ser ud til at være mangelfulde, fejl der skyldes forkert brug/håndtering, returvarer der ikke har en tilstrækkelig beskrivelse af mangler, hvis varen mangler eller har utilstrækkelig emballage, og returvarer der ikke er godkendt af anden grund af MaxGaming (MaxFPS AB). Hvis returvaren ikke godkendes, returneres den til afsenderen, som opkræves et servicegebyr/fejlsøgningsafgift på 200 DKK samt forsendelsesomkostninger og eventuelle andre gebyrer. Kunden er ansvarlig for produktet, indtil det er modtaget af MaxGaming (MaxFPS AB).

I tilfælde af en tvist mellem MaxGaming og privatforbruger følger MaxGaming altid ARNs anbefalinger.

Returnering

For alle typer returneringer (f.eks. garanti/åbent køb/klage/bytte), skal du som kunde først kontakte vores kundeservice via e-mail (support@maxgaming.dk) for at få returneringsinstruktioner og din returneringsvare registreret. For produkter, der sendes til MaxGaming (MaxFPS AB) uden først at blive fejlrapporteret, tages intet ansvar. Returinstruktioner modtages, når fejlrapporteringen er foretaget.

Åbent køb

Vi tilbyder 60 dages åbent køb, som gælder for privatkunder. I løbet af den åbne købsperiode kan du undersøge dit produkt i det omfang, det kræves for at være i stand til at bestemme, at det svarer til produktbeskrivelsen og egenskaberne.

- Åbent køb gælder kun, hvis produktet holdes i uændret stand.

- Åbent køb gælder ikke for produkter, der falder inden for hygiejneartikler, såsom In-Ear-hovedtelefoner eller andre hygiejneartikler.

- Åbent køb gælder ikke for produkter, der fremstilles på bestilling eller modificeres i henhold til kundens ønsker (stationære computere eller specialordrer). Du må heller ikke bryde forseglingen på software, der hører til hardware (for eksempel: operativsystemet på en computer, drivere eller medfølgende spil-/produktkoder). I sådanne tilfælde gælder åbent køb ikke. Ved returnering af varen skal den være komplet med alt tilbehør. Originalemballagen skal være intakt. Kunden bærer omkostningerne for returfragten (dette kan også variere, hvis det drejer sig om en større vare) og kompenseres ikke for fragt eller andre gebyrer i forbindelse med bestillingen. Tilbagebetaling af varens værdi finder normalt sted inden for 1-2 uger efter, at MaxGaming (MAXFPS AB) har modtaget varen. MaxGaming (MAXFPS AB) forbeholder sig retten til at foretage et fradrag som følge af varens værdiforringelse, men afstår fra dette, hvis produktet returneres i væsentligt uændret stand.

Hvis vi er nødt til at gendanne et produkt efter returnering, betales et servicegebyr på 250 DKK for at sikre, at dine data på konsoller/produkter, som kan gemmes, bliver slettet, og at der ikke forbliver data om disse produkter i henhold til GDPR.

Ret til ombytning

Du har ret til at bytte en vare, hvis varen enten er dækket af et åbent køb eller en garanti i henhold til ovenstående afsnit. Retten til ombygning gælder ikke i tilfælde, hvor garantien håndteres direkte af producenten/leverandøren, eller hvor andre grunde gør ombytningen upassende. Værdien af varerne ved ombytningen er den laveste af den fakturerede pris og den aktuelle pris på ombytningstidspunktet. Ved ombytning tilbyder MaxGaming (MaxFPS AB) fragt for det produkt, du bytter.

Retur

Som forbruger har du i henhold til loven om fjernkontrakter og aftaler uden for forretningslokaler ret til en 14-dages fortrydelsesret fra modtagelsen af produktet eller en væsentlig del af det. Dette betyder, at du skal underrette os om, at du har fortrudt dit køb inden for 14 kalenderdage efter modtagelse af varen. For at give os besked om, at du vil annullere dit køb, skal du kontakte vores support via e-mail (support@maxgaming.dk). Fortrydelsesretten betyder, at du har tilladelse til at åbne emballagen og undersøge produktet i det omfang, det er nødvendigt for at give dig mulighed for at beslutte, om det lever op til dine forventninger eller ej. Produktet må ikke bruges i løbet af dette tidsrum.

Hvis du vælger at gøre brug af din fortrydelsesret, er du ansvarlig for returfragten. Vi vil gøre dig opmærksom på, at returforsendelsen for større produkter kan være kostbar. Kontakt dit lokale posthus eller PostNords kundeservice for at få oplysninger om pris for dit produkt.

Ved brug af returretten har MaxGaming (MaxFPS AB) ret til fradrag som følge af afskrivningen af varerne. MaxGaming (MaxFPS AB) afstår fra at foretage et sådant fradrag, hvis produktet returneres i stort set uændret stand. Når vi har modtaget varen, refunderer vi omkostningerne til dit produkt.

Fortrydelsesretten gælder dog ikke software, spil, diske og hygiejneartikler, når forseglingen / plomberingen er brudt. Forsegling betyder også teknisk plombering (f.eks. serienummer). Du har dog retten til at bryde emballagen for at kontrollere varerne uden at påvirke fortrydelsesretten. Fortrydelsesretten omfatter ikke produkter, der er fremstillet på ordre, f.eks. stationære computere.

Nogle produkter inkluderer forbrugsvarer, der leveres i forseglet emballage. For at fortrydelsesretten skal gælde, må disse plomberinger ikke bruges såsom (varekoder / spil eller lignende)

Fortrydelsesretten gælder ikke for virksomheder.

Klage

I overensstemmelse med svensk lovgivning har den private forbruger ret til at klage over varer, der var ukorrekte ved levering af varerne inden for 3 år fra købsdatoen. En klage skal indsendes til MaxGaming inden for 2 måneder efter, at fejlen blev opdaget. Fejl, der opstår inden for 6 måneder fra købsdatoen, anses for at være originale, undtagen for fysiske skader, der falder ind under driftsfejl eller ulykker.

Hvis en klage ikke forekommer inden for 3 år fra købsdatoen, mister den private forbruger retten til at klage over varen.

Hvis du har modtaget en vare, der er forkert eller fejlsendt, er MaxGaming (MaxFPS AB) ansvarlig for returfragten. I tilfælde af klager anvendes forbrugerkøbsloven. I tilfælde af uoverensstemmelser har MaxGaming (MaxFPS AB) en politik om at følge anbefalingerne fra Generalklagenævnet.

Garanti

De respektive producenters garantibetingelser gælder, vi har et år hos os, men hvis producenten har længere tid, kan garantien også gælde hos dem over denne periode. I disse tilfælde beder vi kunden om at kontakte producenten i første omgang.

Alle garantier, der er specificeret, er gyldige i Sverige, og i tilfælde, hvor produktet skal sendes til producenter uden for Sverige, hjælper vi hos MaxGaming med at sende disse produkter dertil, hvis dette falder ind under garantien.

Der gives heller ikke garanti for produkter, der er håndteret forkert eller på anden måde ikke brugt på den foreskrevne måde, dette betyder, at dit produkt skal falde ind under garanti eller klage, så varen / produktet skal falde ind under originalfejl/produktionsfejl og ikke falde ind under håndteringsfejl, ulykker eller slid.

Hvis der er fejl i varen, der hører under originalfejl/fremstillingsfejl, som MaxGaming (MaxFPS AB) er ansvarlig for, påtager vi os at afhjælpe fejlen ved reparation, levering eller i nogle tilfælde at sende reservedele til egen reparation. Vi kan også tilbyde værdien af produktet som et tilgodebevis, hvis vi ikke kan tilbyde en reservedel, så du kan købe en anden vare fra MaxGaming.

Penge som tilbagebetaling kan kun udbetales inden for 60 dage efter modtagelse af varen, hvis varen falder ind under garantien.

Øvrige vilkår

Alle produkter, der sælges af MaxGaming, kan bruges i Danmark og overholder de specifikationer, som er påkrævet. Vi forbeholder os ret til at ændre / opdatere disse vilkår efter behov.